Молитва царю небесный на церковно славянском языке

Содержание

Молитвы на церковнославянском языке: утренние, вечерние

Молитва царю небесный на церковно славянском языке

Чтение молитвы на том языке, на каком она читалась многие столетия подряд, возвращают христианина к истокам истинной Веры. Для того, чтобы читать утренние и вечерние молитвы на церковнославянском нужна особая сосредоточенность и вдумчивость. Ежедневно просматривая тексты старинных молитв, начинаешь понимать все богатство и мудрость родного языка.

Особенности молитвенного правила

Христианин, начинающий читать молитвы, не сразу сможет войти в молитвенный ритм. Чтобы читать молитвы на церковнославянском, необходим навык и понимание текста. В этом может помочь духовник.

Но без искренней заинтересованности самого молящегося, без его горячей веры сложно достичь душевной благодати от молитвы.

Чтобы душа не выпала из православной жизни, чтобы греховные мысли не беспокоили человека сразу после пробуждения и перед его отходом ко сну, нужно не забывать о молитвенном ритуале.

Вдумчиво и неторопливо читая молитвы на старославянском языке, мы приобщаемся не только к образу Творца, но и постигаем родную культуру и историю.

Молитвослов на старославянском языке

Православные монахи знают большинство молитв наизусть, миряне вынуждены обращаться к помощи Молитвослова. Постоянное соблюдение утреннего и вечернего молитвенного правила помогает запомнить молитвы, укрепляет душевную твердость и веру. Молитвы на церковнославянском языке обладают особенной силой звучания, они глубоко проникают в душу верующего, оставляя неизгладимый след в сердце.

Скачать утренние молитвы на церковнославянском языке

Скачать вечерние молитвы на церковнославянском языке

Тексты молитв на церковнославянском языке

Во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.

Молитва мытаря

Бо́же, ми́лостив бу́ди мне гре́шному. (Поклон)

Молитва предначинательная

Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, молитв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере и всех святы́х, поми́луй нас. Ами́нь. Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Молитва Святому Духу

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Молитва Трисвятое

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.) Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва ко Пресвятой Троице

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твое́го ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды).

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва Господня

О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Молитва Символ Веры

Ве́рую во еди́наго Бо́га Отца́, Вседержи́теля, Творца́ не́бу и земли́, ви́димым же всем и неви́димым. И во еди́наго Го́спода Иису́са Христа́, Сы́на Бо́жия, Единоро́днаго, И́же от Отца́ рожде́ннаго пре́жде всех век; Све́та от Све́та, Бо́га и́стинна от Бо́га и́стинна, рожде́нна, несотворе́нна, единосу́щна Отцу́, И́мже вся бы́ша.

Нас ра́ди челове́к и на́шего ра́ди спасе́ния сше́дшаго с небе́с и воплоти́вшагося от Ду́ха Свя́та и Мари́и Де́вы и вочелове́чшася. Распя́таго же за ны при Понти́йстем Пила́те, и страда́вша, и погребе́нна. И воскре́сшаго в тре́тий день по Писа́нием. И возше́дшаго на небеса́, и седя́ща одесну́ю Отца́.

И па́ки гряду́щаго со сла́вою суди́ти живы́м и ме́ртвым, Его́же Ца́рствию не бу́дет конца́. И в Ду́ха Свята́го, Го́спода, Животворя́щаго, И́же от Отца́ исходя́щаго, И́же со Отце́м и Сы́ном спокланя́ема и ссла́вима, глаго́лавшаго проро́ки. Во еди́ну Святу́ю, Собо́рную и Апо́стольскую Це́рковь. Испове́дую еди́но креще́ние во оставле́ние грехо́в.

Ча́ю воскресе́ния ме́ртвых, и жи́зни бу́дущаго ве́ка. Ами́нь.

Песнь Пресвятой Богородицы

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших.

(2 5,00 из 5)
Загрузка…

Источник: https://omolitvah.ru/molitvy/molitvy-na-tserkovnoslavyanskom-yazyke/

Канон молебный ко Пресвятой Богородице на церковнославянском языке

Молитва царю небесный на церковно славянском языке

Тропaрь Богородице, глас 4-й

К Богоро́дице приле́жно ны́не притеце́м, гре́шнии и смире́ннии, и припаде́м, в покая́нии зову́ще из глубины́ души́: Влады́чице, помози́, на ны́ милосе́рдовавши, потщи́ся, погиба́ем от мно́жества прегреше́ний, не отврати́ Твоя́ рабы́ тщи́, Тя́ бо и еди́ну наде́жду и́мамы. (Дважды)

Сла́ваОтцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Не умолчи́м никогда́, Богоро́дице, си́лы Твоя́ глаго́лати, недосто́йнии: а́ще бо Ты́ не бы предстоя́ла моля́щи, кто́ бы на́с избaвил от толи́ких бе́д, кто́ же бы сохрани́л до ны́не свобо́дны? Не отсту́пим, Влады́чице, от Тебе́: Твоя́ бо рабы́ спаса́еши при́сно от вся́ких лю́тых.

Псалом 50

Поми́луй мя́, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́й мя́ от беззако́ния моего́, и от греха́ моего́ очи́сти мя́; я́ко беззако́ние мое́ а́з зна́ю, и гре́х мо́й предо мно́ю е́сть вы́ну.

Тебе́ еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х; я́ко да оправди́шися во словесе́х Твои́х, и победи́ши внегда́ суди́ти Ти́. Се́ бо, в беззако́ниих зача́т е́смь, и во гресе́х ро́ди мя́ ма́ти моя́. Се́ бо, и́стину возлюби́л еси́; безве́стная и та́йная прему́дрости Твоея́ яви́л ми́ еси́.

Окропи́ши мя́ иссо́пом, и очи́щуся; омы́еши мя́, и па́че сне́га убелю́ся. Слу́ху моему́ да́си ра́дость и весе́лие; возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от гре́х мои́х и вся́ беззако́ния моя́ очи́сти. Се́рдце чи́сто сози́жди во мне́, Бо́же, и ду́х пра́в обнови́ во утро́бе мое́й.

Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́. Возда́ждь ми́ ра́дость спасе́ния Твоего́ и Ду́хом Влады́чним утверди́ мя́. Научу́ беззако́нныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя́ от крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́ния моего́; возра́дуется язы́к мо́й пра́вде Твое́й.

Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. Я́ко а́ще бы восхоте́л еси́ же́ртвы, да́л бы́х у́бо: всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу ду́х сокруше́н; се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бо́г не уничижи́т. Ублажи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на, и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския.

Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожига́емая; тогда́ возложа́т на олта́рь Тво́й тельцы́.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Во́ду проше́д я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Мно́гими содержи́мь напа́стьми, к Тебе́ прибега́ю, спасе́ния иски́й: о Ма́ти Сло́ва и Де́во, от тя́жких и лю́тых мя́ спаси́.

Страсте́й мя́ смуща́ют прило́зи, мно́гаго уны́ния испо́лнити мою́ ду́шу; умири́, Отрокови́це, тишино́ю Сы́на и Бо́га Твоего́, Всенепоро́чная.

Сла́ваОтцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Спа́са ро́ждшую Тя́ и Бо́га, молю́, Де́во, изба́витися ми́ лю́тых; к Тебе́ бо ны́не прибега́я, простира́ю и ду́шу и помышле́ние.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Неду́гующа те́лом и душе́ю, посеще́ния Боже́ственнаго и промышле́ния от Тебе́ сподо́би, еди́на Богома́ти, я́ко блага́я, Блага́го же Роди́тельница.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Предста́тельство и покро́в жи́зни моея́ полага́ю Тя́, Богороди́тельнице Де́во: Ты́ мя́ окорми́ ко приста́нищу Твоему́, благи́х вино́вна, ве́рных Утвержде́ние, еди́на Всепе́тая.

Молю́, Де́во, душе́вное смуще́ние и печа́ли моея́ бу́рю разори́ти: Ты́ бо, Богоневе́стная, Нача́льника тишины́ Христа́ родила́ еси́, еди́на Пречи́стая.

Сла́ваОтцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Благоде́теля ро́ждши до́брых вино́внаго, благодея́ния бога́тство все́м источи́: вся́ бо мо́жеши, я́ко си́льнаго в кре́пости Христа́ ро́ждши, Богоблаже́нная.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Лю́тыми неду́ги и боле́зненными страстьми́ истяза́ему, Де́во, Ты́ ми́ помози́: исцеле́ний бо неоску́дное Тя́ зна́ю Сокро́вище, Пренепоро́чная, неиждива́емое.

Тропа́рь, гла́с 2-й

Моле́ние те́плое, и стена́ необори́мая, ми́лости исто́чниче, ми́рови прибе́жище, приле́жно вопие́м Ти́: Богоро́дице Влады́чице, предвари́, и от бе́д изба́ви на́с, еди́на вско́ре предста́тельствующая.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́, и просла́вих Твое́ Божество́.

Страсте́й мои́х смуще́ние, Ко́рмчию ро́ждшая Го́спода, и бу́рю утиши́ мои́х прегреше́ний, Богоневе́стная.

Милосе́рдия Твоего́ бе́здну призыва́ющу пода́ждь ми́, Я́же Благосе́рдаго ро́ждшая, и Спа́са все́х пою́щих Тя́.

Наслажда́ющеся, Пречи́стая, Твои́х дарова́ний, благода́рственное воспева́ем пе́ние, ве́дуще Тя́ Богома́терь.

Сла́ваОтцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. На одре́ боле́зни моея́ и не́мощи низлежа́щу ми́, я́ко Боголюби́ва, помози́, Богоро́дице, еди́на Присноде́во.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Наде́жду и утвержде́ние, и спасе́ния сте́ну недви́жиму, иму́ще Тя́, Всепе́тая, неудо́бства вся́каго избавля́емся.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.

Испо́лни, Чи́стая, весе́лия се́рдце мое́, Твою́ нетле́нную даю́щи ра́дость, весе́лия ро́ждшая Вино́внаго.

Изба́ви на́с от бе́д, Богоро́дице Чи́стая, ве́чное ро́ждши Избавле́ние, и Ми́р, вся́к у́м преиму́щий.

Сла́ваОтцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Разреши́ мглу́ прегреше́ний мои́х, Богоневе́сто, просвеще́нием Твоея́ све́тлости, Све́т ро́ждшая Боже́ственный и преве́чный.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Исцели́, Чи́стая, души́ моея́ неможе́ние, посеще́ния Твоего́ сподо́бльшая, и здра́вие моли́твами Твои́ми пода́ждь ми́.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду, и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися, и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

Сме́рти и тли́ я́ко спа́сл е́сть, Са́м Ся́ изда́в сме́рти, тле́нием и сме́ртию мое́ естество́ я́то бы́вшее, Де́во, моли́ Го́спода и Сы́на Твоего́, враго́в злоде́йствия мя́ изба́вити.

Предста́тельницу Тя́ живота́ ве́м, и Храни́тельницу тве́рду, Де́во, и напа́стей реша́щу молвы́, и нало́ги бесо́в отгоня́ющу; и молю́ся всегда́, от тли́ страсте́й мои́х изба́вити мя́.

Сла́ваОтцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Я́ко сте́ну прибе́жища стяжа́хом, и ду́ш всесоверше́нное спасе́ние, и простра́нство в ско́рбех, Отрокови́це, и просвеще́нием Твои́м при́сно ра́дуемся: о Влады́чице, и ны́не на́с от страсте́й и бе́д спаси́.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. На одре́ ны́не немощству́яй лежу́, и не́сть исцеле́ния пло́ти мое́й; но Бо́га и Спа́са ми́ру, и Изба́вителя неду́гов ро́ждшая, Тебе́ молю́ся Благо́й: от тли́ неду́г возста́ви мя́.

Конда́к, гла́с 6-й

Предста́тельство христиа́н непосты́дное, Хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное, не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь на́с, ве́рно зову́щих Ти́: ускори́ на моли́тву, и потщи́ся на умоле́ние, предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя́.

Пе́снь 7

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

На́ше спасе́ние я́коже восхоте́л еси́, Спа́се, устро́ити, во утро́бу Де́выя всели́лся еси́, Ю́же ми́ру Предста́тельницу показа́л еси́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Воли́теля ми́лости, Его́же родила́ еси́, Ма́ти Чи́стая, умоли́ изба́витися от прегреше́ний и душе́вных скве́рн ве́рою зову́щим: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Сла́ваОтцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Сокро́вище спасе́ния и исто́чник нетле́ния, Тя́ ро́ждшую, и сто́лп утвержде́ния, и две́рь покая́ния, зову́щим показа́л еси́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Теле́сныя сла́бости и душе́вныя неду́ги, Богороди́тельнице, любо́вию приступа́ющих к кро́ву Твоему́, Де́во, исцели́ти сподо́би, Спа́са Христа́ на́м ро́ждшая.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и а́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

По́мощи я́же от Тебе́ тре́бующия не пре́зри, Де́во, пою́щия и превознося́щия Тя́ во ве́ки.

Неможе́ние души́ моея́ исцеля́еши, и теле́сныя боле́зни, Де́во, да Тя́ просла́влю, Чи́стая, во ве́ки.

Сла́ваОтцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Исцеле́ний бога́тство излива́еши ве́рно пою́щим Тя́, Де́во, и превознося́щим неизрече́нное Твое́ Рождество́.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Напа́стей Ты́ прило́ги отгоня́еши, и страсте́й нахо́ды, Де́во: те́мже Тя́ пое́м во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

То́ка сле́з мои́х не отврати́ся, Я́же от вся́каго лица́ вся́ку сле́зу отъе́мшаго, Де́во, Христа́ ро́ждшая.

Ра́дости мое́ се́рдце испо́лни, Де́во, Я́же ра́дости прие́мшая исполне́ние, грехо́вную печа́ль потребля́ющи.

Приста́нище и предста́тельство к Тебе́ прибега́ющих бу́ди, Де́во, и стена́ неруши́мая, прибе́жище же и покро́в и весе́лие.

Сла́ваОтцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Све́та Твоего́ заря́ми просвети́, Де́во, мра́к неве́дения отгоня́ющи, благове́рно Богоро́дицу Тя́ испове́дающих.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. На ме́сте озлобле́ния не́мощи, смири́вшагося, Де́во, исцели́, из нездра́вия во здра́вие претворя́ющи.

Моли́твы ко Пресвято́й Богоро́дице

Цари́це моя́ преблага́я, Наде́ждо моя́ Богоро́дице, Прия́телище си́рых, и стра́нных Предста́тельнице, скорбя́щих Ра́досте, оби́димых Покрови́тельнице! Зри́ши мою́ беду́, зри́ши мою́ ско́рбь, помози́ ми́ я́ко не́мощну, окорми́ мя́ я́ко стра́нна. Оби́ду мою́ ве́си, разреши́ ту́, я́ко во́лиши: я́ко не и́мам ины́я по́мощи ра́зве Тебе́, ни ины́я Предста́тельницы, ни благи́я Уте́шительницы, то́кмо Тебе́, о Богома́ти; я́ко да сохрани́ши мя́ и покры́еши во ве́ки веко́в. Ами́нь.

К кому́ возопию́, Влады́чице? К кому́ прибе́гну в го́рести мое́й, а́ще не к Тебе́, Цари́це Небе́сная? Кто́ пла́ч мо́й и воздыха́ние мое́ прии́мет, а́ще не Ты́, Пренепоро́чная, Наде́ждо христиа́н и Прибе́жище на́м гре́шным? Кто́ па́че Тебе́ в напа́стех защити́т? Услы́ши у́бо стена́ние мое́, и приклони́ у́хо Твое́ ко мне́, Влады́чице Ма́ти Бо́га моего́, и не пре́зри мене́, тре́бующаго Твоея́ по́мощи, и не отри́ни мене́ гре́шнаго. Вразуми́ и научи́ мя́, Цари́це Небе́сная; не отступи́ от мене́, раба́ Твоего́, Влады́чице, за ропта́ние мое́, но бу́ди мне́ Ма́ти и Засту́пница. Вруча́ю себе́ ми́лостивому покро́ву Твоему́: приведи́ мя́ гре́шнаго к ти́хой и безмяте́жней жи́зни, да пла́чуся о гресе́х мои́х. К кому́ бо прибе́гну пови́нный а́з, а́ще не к Тебе́, упова́нию и прибе́жищу гре́шных, наде́ждою на неизрече́нную ми́лость Твою́ и щедро́ты Твоя́ окриля́емь? О Влады́чице Цари́це Небе́сная! Ты́ мне́ упова́ние и прибе́жище, покро́в и заступле́ние и по́мощь. Цари́це моя́ преблага́я и ско́рая Засту́пнице! Покры́й Твои́м хода́тайством моя́ прегреше́ния, защити́ мене́ от вра́г ви́димых и неви́димых, умягчи́ сердца́ злы́х челове́к, возстаю́щих на мя́. О Ма́ти Го́спода моего́ Творца́! Ты́ еси́ ко́рень де́вства и неувяда́емый цве́т чистоты́. О Богороди́тельнице! Ты́ пода́ждь ми́ по́мощь немощству́ющему плотски́ми страстьми́ и боле́знующему се́рдцем: еди́но бо Твое́ и с Тобо́ю Твоего́ Сы́на и Бо́га на́шего и́мам заступле́ние, и Твои́м пречу́дным заступле́нием да изба́влюся от вся́кия беды́ и напа́сти, о пренепоро́чная и пресла́вная Бо́жия Ма́ти Мари́е. Те́мже со упова́нием глаго́лю и вопию́: ра́дуйся, Благода́тная, ра́дуйся, Обра́дованная, ра́дуйся, Преблагослове́нная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Источник: https://ispowed-prichastie.ru/tri-kanona-ko-prichastiyu/kanon-molebnyj-ko-presvyatoj-bogorodice-na-cerkovnoslavyanskom-yazyke/

Утренние молитвы на церковнославянском: читать и слушать (видео)

Молитва царю небесный на церковно славянском языке

Многочисленные тексты обращений к Богу, Пресвятой Богородице, служебным духам (ангелам, архангелам), святым угодникам называются молитвами. Молитва — это язык, на котором, мы говорим с Всевышним и его святыми помощниками.

Эта статья расскажет, как правильно читать утренние молитвы:

  • на церковнославянском;
  • оптинских старцев;
  • утренние и вечерние молитвы сидя.

Молитва — это язык, на котором, мы говорим с Всевышним и его святыми помощниками

Молитва на церковнославянском языке

«О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х!Да святи́тся имя Твое́,да прии́дет Ца́рствие Твое́,да бу́дет во́ля Твоя,я́ко на небеси́ и на земли́.Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь;и оста́ви нам до́лги наша,я́коже и мы оставля́ем должнико́м нашим;и не введи́ нас во искуше́ние,

но изба́ви нас от лука́ваго.»

Молитва на церковнославянском языке — описание, видео

Молитва это основное духовное делание (духовная работа) христианина. Независимо от того священник ли он, монах или мирянин. Церковнославянский язык, на котором проходит божественная Литургия, церковные требы, молитвы, малопонятен начинающему (новоначальному) христианину. До тех пор, пока не начать учиться его понимать.

Смотреть видео о красоте церковнославянского языка

Ответ на вопрос: зачем сохранять, учить церковнославянский язык, можно узнать, если попробовать самому начать его применять в молитвах. Батюшка в видео отвечает, почему молящийся на церковнославянском языке может испытывать более тёплые, особые чувства.

Молитва на церковнославянском языке – описание, слушать онлайн

Этот язык не имеет «грязных» слов, его не получиться использовать в грубых беседах. Он как божественный щит — хранит высокий культурный уровень и имеет большое значение в образовании. Но это не значит, что утренние молитвы читать на русском языке является противоречием в духовном делании. Утренние молитвы вместе с отцами Оптиной пустыни.

Текст молитвы Оптинских старцев отражает полноту всего дня, что может произойти за день, какое эмоциональное состояние мы можем испытать и указывает, что нам необходимо для сохранения образа благочестивого христианина.

Слова молитвы Оптинских старцев можно послушать в видео.

Правила чтения молитвы

Православный христианин неограничен в количестве, месте и времени молитвы. При этом есть определённые правила молитвенной работы.

Молитвы по типу обращений бывают:

  • церковные;
  • личные (домашние);
  • по соглашению.

С церковной молитвой и молитвой по соглашению лучше ознакомиться непосредственно в храме. Уделим внимание чтению молитвы в домашних условиях. Они не требует особенных условий, но имеют ряд полезных рекомендаций.

Также читайте: Православный календарь на 2019 год

Существует утреннее и вечернее молитвенное правило. Зажгите свечу перед иконами. Молитвы утренние читать желательно в одно время. Не отвлекайтесь во время выполнения правила. Время, отведённое на общение с Богом, не прерывайте никакими звонками, «срочными» вопросами.

Поэтому отнеситесь ответственно к вопросу времени, которое вы готовы потрать на молитву. Обычное молитвенное правило занимает около 30-40 минут. Но есть и утренние краткие молитвы. С опытом, по благословению священника у вас может сформироваться своё «индивидуальное» молитвенное правило.

Если здоровье не позволяет стоять, читая молитвы, то нет запретов на вопрос: Можно ли читать утренние и вечерние молитвы сидя? Не рассматривайте молитву как волшебную палочку. Чудодейственная сила прошений зависит от желания искренне быть с Богом.

И при этом не надо ждать мгновенного исполнения желаний, не сетовать на Него, если в жизни появляются скорби, испытания. Один Господь ведает, что полезно для спасения нашей души. Должно быть полное доверие Богу.

Посоветуйтесь со священником молитвы, лучше утренние молитвы читать на русском языке или использовать церковно-славянский язык. Также вместе с ним оцените свои духовные силы.

Это очень важно, потому что, взяв на себя традиционные утренние и вечерние молитвы из молитвослова можно не только не приобрести духовную благодать, но и начать автоматически вычитывать тексты, а то и совсем перестать молиться.

Это зависит от опыта христианина, внутреннего настроения молящегося, физических сил, наличия свободного времени. Духовному деланию молитвы необходимо учиться под руководством священников, опытных верующих.

Обязательно возьмите благословение на это духовное делание, чтобы «не перемолиться» и не утратить расположение к молитвенному деланию.

О чём молить

Утреннее молитвенное правило содержит определённые канонические тексты. Они есть в каждом молитвослове, попробуйте прочитать молитву «Отче наш» на церковнославянском языке:

«О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х!Да святи́тся имя Твое́,да прии́дет Ца́рствие Твое́,да бу́дет во́ля Твоя,я́ко на небеси́ и на земли́.Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь;и оста́ви нам до́лги наша,я́коже и мы оставля́ем должнико́м нашим;и не введи́ нас во искуше́ние,

но изба́ви нас от лука́ваго.»

и сравните на русском:

Отче наш, сущий на небесах! Да святится имя Твое; да приидет Царствие Твое; да будет воля Твоя и на земле, как на небе; хлеб наш насущный дай нам на сей день; и прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим; и не введи нас в искушение, но избавь нас от лукавого. Ибо Твое есть Царство и сила и слава во веки.

Молитвенное правило помогает дисциплинировать душу, быть более организованным. Правило чтения утренних молитв можно дополнять любимыми молитвами к святым или акафистом. Молить Бога, Пресвятую Богородицу, ангелов, святых нужно не о внешних желаниях, а о внутренней силе.

Надо осознавать, что человек существо немощное, и немногим отличается от муравья в глазах небесных сил. Но при этом понимать, что каждая ситуация в жизни даётся как урок. Учит нас обращаться за помощью к небесным силам.

Также вас заинтересует: Как правильно молиться дома, чтобы Бог услышал молитву

Каждая ситуация в жизни даётся как урок

Немного истории

В процессе становления литургического языка богослужений активно приняли участие два брата – святые Кирилл и Мефодий. Они были жителями города Солунь (современный греческий город Солоники), поэтому большое влияние на формирование церковно — славянского языка оказал греческий.

Несмотря на многочисленные споры о том, на каком языке понятней божественная Литургия, для молитвы бесспорно одно – чистота церковнославянского языка.

Святые Кирилл и Мефодий

Очевидно, что он должен являться основным языком в жизни Церкви. А его непонимание свидетельствует лишь о нашем невежестве и необразованности. Нам всё непонятно, пока мы не начнём изучать тот или иной вопрос.

Сейчас всем доступны учебные пособия, интернет – ресурсы, православные курсы для восполнения пробелов в знаниях. Тем более, для мирян нет разногласий: молитвы утренние читать на церковнославянском языке, или на русском.

Скачайте молитвы на телефон или компьютер

Скачать утренние и вечерние молитвы, а также молитву Оптинских старцев на удобном языке для персональных устройств

Напишите Ваши отзывы о молитве

Источник: https://molitvy.online/molitva/utrennie-molitvy-na-tserkovnoslavyans/

Молитва царю небесному на русском языке

Молитва царю небесный на церковно славянском языке

Постараемся детально ответить на вопрос: молитва царю небесному на русском языке на сайте: молитва-богу.рф – для наших многоуважаемых читателей.

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

Царь Небесный, Утешитель, Дух истины, везде пребывающий и всё наполняющий, Источник благ и Податель жизни, приди и вселись в нас и очисти нас от всякого греха и спаси, Благой, души наши.

Эта молитва поется в храме перед началом молебна, а также читается или поется перед началом всякого дела для призывания Святого Духа в помощь.

Тел.: +7 495 668 11 90. ООО «Рублев» © 2014-2017 «Рублев»

Авторизуйтесь

Для выполнения действия вы должны быть авторизованы.

Молитва «Царю Небесный» – это еще и стихира службы Пятидесятницы. Мы призываем Святой Дух, чтобы Он пришел и вселился «в нас» и это можно понимать двояко: или мы хотим, чтобы каждый из нас стал обителью Духа, либо – чтобы Святой Дух обитал между нами, объединяя нас в Тело Христово. Но одно не исключает другого. Комментирует иерей Феодор ЛЮДОГОВСКИЙ.

« Ц арю́ Н е́бесный, У те́шителю, Д у́ше и́стины, Иже везде́ сый и вся исполня́яй, С окро́вище благи́х и жи́зни П ода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от всякия скве́рны, и спаси́, Б лаже, ду́ши на́ша».

ПЕРЕВОД иером. Амвросия (Тимрота):

«Царь Небесный, Утешитель, Дух Истины, везде пребывающий и всё наполняющий, Сокровищница благ и жизни Податель, приди и вселись в нас, и очисти нас от всякой скверны, и спаси, Благой, души наши. »

– Молитва «Царю Небесный» обращена к Третьему Лицу Святой Троицы – Святому Духу, Господу Животворящему, исходящему от Отца (см. Символ веры). Происхождение и авторство этой молитвы неизвестны, однако есть основания полагать, что она возникла ближе к концу первого тысячелетия христианской эры.

«Царю Небесный» – пожалуй, одна из наиболее известных молитв, наряду с «Отче наш» (молитвой Господней) и 90-м псалмом царя Давида. Она входит в состав так называемого «обычного начала», т.

е той последовательности молитв, которая звучит в начале многих служб и последований, в том числе в начале привычных нам утренних и вечерних молитв: «Царю Небесный», Трисвятое, «Пресвятая Троице», «Отче наш».

Кроме того, есть обычай читать «Царю Небесный», чтобы призвать Святого Духа перед началом какого-либо дела. Несмомненно, одно из таких дел – молитва, церковное богослужение. И этим, надо полагать, объясняется включение молитвы «Царю Небесный» в состав обычного начала.

Наконец, эта молитва является одной из стихир службы Пятидесятницы – и именно это обстоятельство стало поводом для сегодняшней нашей заметки. Однако рассмотрим сначала сам текст молитвы.

Мы обращаемся к Святому Духу как к Небесному Царю (ср. начало Господней молитвы: «Отче наш, сущий на Небесах…»). Это обращение, строго говоря, не является специфическим для Третьей Ипостаси.

Так, например, на великопостной вечерне читается молитва «Небесный Царю, веру утверди…», которая, вероятнее всего, относится ко Христу – однако это не вполне ясно; можно думать также, что она адресована Святой Троице.

Далее следует обращение «Утешитель» (греч. Παράκλητος).

Так Спаситель назвал Святого Духа в беседе с учениками: «И Я умолю Отца, и даст вам другого Утешителя, да пребудет с вами вовек, Духа истины, Которого мир не может принять, потому что не видит Его и не знает Его; а вы знаете Его, ибо Он с вами пребывает и в вас будет» (Ин 14:16–17). Помимо очевидного значения «тот, кто утешает», это слово может пониматься также в значении «посредник», «ходай», «заступник».

О Святом Духе, как и Боге «вообще», мы говорим как о вездесущем: «Иже везде сый». Церковнославянское выражение, идущее следом – «вся исполняяй» – вероятно, многих сбивает с толку.

Как видно из приведенного выше русского перевода, в данном случае речь идет не об исполнении наших молитв и желаний, а все о том же – о вездесущии Божества: «вся исполняяй» означает «все наполняющий Собой».

Однако здесь можно усмотреть и нечто большее: Святой Дух не просто «механически» наполняет Собой вселенную, но Он оживотворяет ее, ежесекундно поддерживает ее существование – иначе бы все распалось и рассыпалось, поскольку видимый нами мир не имеет иной причины собственного возникновения и длящегося существования помимо Бога.

Есть еще одно выражение в церковнославянском переводе молитвы, которое, как можно предположить, многими понимается превратно: «Сокровище благих» вовсе не значит, что Святой Дух – некое сокровище для хороших людей. Нет, Дух Животворящий – это сокровищница благ, вместилище и источник всего благого, доброго.

Далее мы называем Духа подателем жизни – тут уместно вспомнить другое песнопение, довольно часто звучащее на всенощной: «Святым Духом всяка душа живится, и чистотою возвышается…»

Все те слова и выражения, о которых сейчас шла речь, – все это было обращение, которое занимает около двух третей молитвы. А дальше идет просительная часть.

О чем мы просим Бога Духа Святого? Мы просим Его, чтобы Он пришел и вселился «в нас». Последнее можно понимать двояко (и одно понимание отнюдь не исключает другого): или мы хотим, чтобы каждый из нас стал обителью Духа, храмом Бога; либо (ср. Ин 1:14) – чтобы Святой Дух обитал среди нас, между нами, объединяя нас в единое Тело Христово.

Затем мы просим, чтобы Дух, поселившись в нас, очистил нас от всякой скверны – т. е. от страстей, от греха – и чтобы Он, Благой (т. е. добрый) спас наши души, т. е. избавил бы нас от власти мира, диавола и, опять-таки, наших собственных страстей, и чтобы Он даровал нам Царство Небесное – т. е. Его собственное Царство (см. начало молитвы).

Как было сказано выше, молитва «Царю Небесный» входит в состав службы праздника Пятидесятницы (иначе, Дня Святой Троицы).

Напомним, что эта молитва не читается в период от Пасхи до Пятидесятницы: в пасхальный период она заменяется троекратным чтением (или пением) тропаря Пасхи, а от Вознесения до Пасхи и вовсе ничем не заменяется – и это значимое отсутствие подчеркивает то напряжение, с которым Церковь всякий год ожидает дня ниспослания Святого Духа. И вот в день Пятидесятницы, после семи недель своеобразного воздержания, вновь звучит молитва «Царю Небесный» (нередко ее поют всенародно) – сначала на великой вечерне, в качестве предпоследней стихиры на стиховне, а затем дважды на утрене – после 50-го псалма и перед великим славословием (вместо обычного «Преблагословена еси, Богородице Дево…»). С этого дня «Царю Небесный» читается ежедневно вплоть до первого дня Пасхи.

Источник: https://xn----7sbebizuhsg3bs.xn--p1ai/molitva_tsaryu_nebesnomu_na_russkom_yazyke/

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.