Со святыми упокой песнь молитва

Со святыми упокой..

Со святыми упокой песнь молитва

18355     Комментариев: 0

В прошлый раз мы рассказали о том, как проходит обряд погребения, как по-христиански помянуть усопшего и как обозначить место его упокоения. Однако надо заметить, что, стремясь достойно похоронить близкого человека, многие впадают в крайность, заказывая гробы из красного дерева и устраивая вместо могил целые усыпальницы.

По большому счету, покойник не нуждается ни в гробе, ни в памятнике — все это дань традициям, пусть и благочестивым. Важно помнить, что молитва за усопших — это самое большое и главное, что мы можем сделать для тех, кто отошел в мир иной.

Вечно живая душа почившего испытывает великую потребность в нашей постоянной молитве, потому что сама она не может творить добрых дел, которыми была бы в состоянии умилостивить Бога.

Вот почему домашняя молитва за близких, молитва в храме и на кладбище у могилы усопшего — долг всякого православного христианина.

В определенные дни года Церковь творит поминовение всех от века преставившихся отцев и братии по вере. Панихиды, которые совершаются в такие дни, именуются вселенскими, а сами дни — вселенскими родительскими субботами. Все они не имеют постоянного числа, а связаны с переходящим великопостно-пасхальным циклом. Это дни:

1. Суббота мясопустная — за восемь дней до начала Великого поста.

2. Родительские субботы — на второй, третьей и четвертой неделях Великого поста.

3. Троицкая родительская суббота — накануне дня Святой Троицы.

4. Радоница (Радуница) — на второй неделе после Пасхи, во вторник.

5. Димитриевская родительская суббота — день особого поминовения убитых воинов. Бывает в субботу, предшествующую восьмому ноября — дню памяти великомученика Димитрия Солунского.

6. Поминовение усопших воинов — 9 мая.

Очень полезно в памятные дни жертвовать на Церковь, подавать милостыню нищим с просьбой молиться об усопших. Можно пожертвовать на помин души какую-либо еду, для этого в храмах существуют особые панихидные столики.

Не принято вносить в храм мясную снедь, а в период поста не следует оставлять на панихидных столиках яйца, молочные продукты и скоромные сладости. Само собой, вся принесенная пища и продукты должны быть пригодными для употребления. Самым простым и самым распространенным способом жертвы за умершего является покупка свечи.

В каждом храме есть канун — особый подсвечник в виде прямоугольного столика со множеством ячеек для свечей и небольшим распятием. Именно сюда ставят свечи с молитвой о упокоении.

О чем еще нужно знать

— Твердо установленных правил, как располагать гроб с телом усопшего в доме на время прощания, не существует.

Можно поставить лицом к иконам, которые обычно находятся в переднем углу (правом напротив входа); можно — лицом к входящим проститься.

Возле гроба зажигают свечи; если есть возможность, нужно расставить их с четырех сторон крестообразно (или только у головы). Огонь свечи говорит о нашей надежде на переход усопшего в Царство Истинного Света.

— Несут гроб родные и близкие, облаченные в траурные одежды. С древнейших времен христиане, участвовавшие в погребальной процессии, несли зажженные свечи. Впереди — крест или икона. В некоторых селах до сих пор сохраняется обычай погребального шествия с крестом и хоругвями. Оркестр на похоронах православных христиан неуместен.

— Иногда возникают трудности с определением дней поминовения. Счет дней для помина ведется так: началом второго дня считается время от 12 часов первой ночи после кончины; следовательно, если наступила смерть 1-го числа, то третьим днем будет 3-е число, девятым — 9-е и т.д.

— Если случилось, что человек пропал без вести, нельзя его поминать за упокой. Принято думать о человеке как о живом ровно столько, сколько может длиться человеческий век.

— Христианину, приглашенному в постные дни на поминки близкого человека в неверующую семью, лучше не отклонять приглашения. Так как любовь превыше поста, то нужно руководствоваться словами Спасителя: Ешьте, что вам предложат (Лк. 10, 8), но соблюдать умеренность в еде и разговорах.

Как выразить соболезнование

Если вы получили письменное траурное сообщение, постарайтесь непременно принять участие в похоронах. Когда это невозможно, обязательно направьте письменное соболезнование или телеграмму.

Выражение соболезнования — точнее, его форма — зависит от степени вашей близости к покойному и его семье: вы можете участвовать в похоронах либо нанести визит родственникам умершего. Визит соболезнования следует нанести в течение двух недель, но не в первые дни после похорон.

При этом не принято обсуждать какие-либо вопросы, не связанные со смертью, бестактно говорить на отвлеченные темы или обсуждать служебные проблемы.

Но если вам доведется вновь посетить этот дом, уже по другому поводу, не превращайте свой визит в повторное выражение соболезнования — постарайтесь, напротив, отвлечь родственников покойного от печальных мыслей о перенесенном горе.

Если же нет возможности проводить покойного до кладбища, можно проститься с ним дома (или там, где проходит прощание). В большинстве случаев, подойдя к гробу, люди не находят нужных слов для прощания.

Самое уместное в этом случае, осенив себя крестным знамением, прочитать следующие краткие молитвы: «Со святыми упокой, Христе, душу усопшего раба Твоего новопреставленного (имя), идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная» или: «Упокой, Господи, душу усопшего раба Твоего новопреставленного (имя), и прости ему вся согрешения его вольная и невольная, и даруй ему Царствие Небесное», при этом мысленно попросить прощение у почившего и самому простить ему все обиды.

Как вести себя на кладбище

Кладбища — это священные места, где покоятся тела умерших до будущего воскресения. Могила — это место будущего воскресения, поэтому необходимо соблюдать ее в чистоте и порядке.

Регулярно посещая вашего усопшего родственника, прибирайте могилу и вообще старайтесь содержать ее в чистоте и порядке. Необходимо наблюдать, чтобы могилы не были разрываемы для ограбления и поругания.

Это преступление строго наказуемо законом гражданским и рассматривается Церковью как кощунство.

При погребении не возбраняется могилу внутри выложить кирпичом, но возводить особые сооружения на поверхности могилы не требуется.

Если возникло желание написать эпитафию на памятнике, то лучше всего по традиции использовать слова из Священного Писания либо из известных молитв, а не придуманные самими фразы.

Придя на кладбище, можно зажечь свечу или лампаду, помолиться об усопшем. Очень хорошо хотя бы раз в год приглашать на могилу священника для служения панихиды по усопшему (на кладбищах, по нынешнему новому законодательству, разрешается совершать отпевания, служить панихиды и литии).

Если такой возможности нет, совершите литию так называемым «мирянским чином», в котором опущены все священнические возгласы. Можно также помолиться об упокоении усопшего своими словами, прочесть акафист о упокоении усопших или почитать Псалтирь. Можно просто помолчать, вспомнить покойного.

Перед посещением кладбища очень хорошо помолиться за Божественной литургией, причаститься в этот день и заказать панихиду в том случае, если вы не смогли пригласить для этого на кладбище священника.

Если вы приглашаете священника для служения панихиды или литии, можно принести с собой немного кутии, чтобы почтить память почившего.

Но ни в коем случае не стоит оставлять ее на могиле «для птичек» или с какими-либо другими целями, как и любую другую еду.

В некоторых местах существует обычай в Радоницу приносить на кладбище и оставлять там крашеные яйца и конфеты, как бы символично христосоваясь с умершими. Лучше этого также не делать.

Не нужно устраивать на могиле покойного тризны: кроме кутии, на кладбище вообще не следует есть и пить, лить водку на могильный холм или оставлять на могиле рюмку водки с черным хлебом — это неразумие только оскорбляет память усопшего, так как является пережитком язычества и поступком, предосудительным для христианина.

Чрезмерно долгое пребывание на кладбище в состоянии сильной скорби может повредить душе, поселить в ней уныние и отчаяние. Здесь также необходима мера.

Суеверия, связанные с погребением

К сожалению, языческие обычаи у нас до конца не изжиты. Наиболее отчетливо они проявляются именно в обряде погребения.

Существует множество неписаных «законов», передающихся из поколения в поколение, которые исполняются едва ли не с большим усердием, нежели церковные молитвенные обряды. Их исполняют, не задумываясь о смысле.

Назовем некоторые обычаи и верования, которые православные христиане не должны исполнять и принимать во внимание:

— завешивать зеркала в доме, где есть покойник;

— класть в гроб деньги, вещи и продукты (цветы класть можно);

— класть на лицо покойного блин, а потом съедать его, веря, что этим уничтожаются грехи усопшего;

— считать, что ближайшим родственникам умершего нельзя участвовать в перенесении гроба;

— верить, будто человек, вернувшийся в дом после выноса тела и до возвращения с кладбища других родственников, непременно умрет;

— считать, что нельзя смотреть из окна на похоронную процессию, а не то умрешь;

— на поминках ставить «для усопшего» столовый прибор, рюмку водки и хлеб перед портретом;

— сохранять эту «поминальную рюмку» до сорокового дня;

— произносить: «Да будет тебе земля пухом»;

— подавать в храме записки за самоубийц в Духов день;

— верить, что душа умершего может принимать облик птицы или пчелы;

— верить, что если усопший не отпет, то его душа остается на земле призраком;

— верить, что человек, случайно вставший во время отпевания между гробом и алтарем, непременно скоро умрет;

— верить, что погребальную землю, которую дают на заочном отпевании, нельзя хранить дома;

— верить, что свиток с разрешительной молитвой, вложенный священником усопшему в правую руку (называемый в народе «подорожной»), служит почившему непреложным пропуском в Царство Небесное.

Завершая разговор на эту тему, нужно сказать, что все молитвы за усопших и обращения к ним самим как живым есть свидетельство нашей веры в то, что наши близкие, отошедшие от нас, живы о Господе и слышат наши молитвы и, предстоя пред Престолом Небесного Отца, молятся за нас, как и мы за них.

Источник: https://eparhia-saratov.ru/Articles/so-svyatymi-upokojj-okonchanie

Молебные пения

Со святыми упокой песнь молитва

Панихи́да (греч. всенощный) – заупокойное богослужение, на котором молитвенно поминаются усопшие и в уповании на милосердие Божие испрашивается им прощение согрешений и блаженная вечная жизнь. Совершаются панихиды в 3-й, 9-й, 40-й день по смерти, в дни его рождения, тезоименитства, в годовщину смерти.

«Заупокойные Богослужения лучший адвакат для усопших»

Паиссий Святогорец

Панихида

Священник возглашает: Благословен Бог Наш всегда ныне и присно и во веки веков.

Народ: Аминь

Далее Священник совершает обычное начало. Читаются молитвы «Трисвятое по Отче наш».

После молитвы «Отче наш» священник возглашает: Яко Твое Есть Царство Отца и Сына и Святаго Духа Ныне и присно и во веки веков.

Народ: Аминь.

Священник:

Придите поклонимся Цареви Нашему Богу

Приидите поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу

Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу Нашему.

Читается 90-ый псалом «Живый в помощи Вышняго, в крове Бога Небесного водворится….»

Священник: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу ныне и присно и вовеки веков. Аминь

Священник: Аллилуя, Аллилуя Слава Тебе Боже, / Аллилуя, Аллилуя Слава Тебе Боже, / Аллилуя, Аллилуя, Слава Тебе Боже.

После чего священник возглашает Заупокойную ектению с многократными прошениями.

Народ после каждого прошения: «Господи, Помилуй»

После ектении священник возглашает: «Яко ты еси воскресение, и живот…»

Священник: Аллилуя, Аллилуя, Аллилуя глас осьмый.

Народ: Аллилуя, Аллилуя, Аллилуя

Священник: Блажени, яже, избрал и приял, еси Господи

Народ: Аллилуя, Аллилуя, Аллилуя

Священник: Память их в род и род

Народ: Аллилуя, Аллилуя, Аллилуя

Священник: Души их во благих водворятся

Народ: Аллилуя, Аллилуя, Аллилуя

Народ поет тропарь: Глубиною мудрости, человеколюбно вся строяй, / и полезное всем подаваяй, / Едине Содетелю, упокой Господи, души раб Твоих, / на Тя бо упование возложиша, / Творца и Зиждителя и Бога нашего.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тебе и стену и пристанище имамы, / и молитвенницу благоприятну к Богу, / Егоже родила еси, Богородице безневестная, верных спасение.

Поет народ:

Благословен еси, Господи, / научи мя оправданием Твоим.

Святых лик обрете источник жизни, и дверь райскую, / да обрящу и аз путь покаянием, / погибшее овча аз есмь, / воззови мя, Спасе, и спаси мя.

Благословен еси, Господи, / научи мя оправданием Твоим.

Агнца Божия проповедавше, / и заклани бывше якоже агнцы, / и к жизни нестареемей, святии, / и присносущней преставльшеся. / Того прилежно мученицы молите, / долгов разрешение нам даровати.

Благословен еси, Господи, / научи мя оправданием Твоим.

В путь узкий хождшии прискорбный, / вси в житии крест яко ярем вземшии, / и Мне последовавшии верою, / приидите, насладитеся, / ихже уготовах вам почестей, / и венцев небесных

Благословен еси, Господи, / научи мя оправданием Твоим.

Образ есмь неизреченныя Твоея славы, / аще и язвы ношу прегрешений: / ущедри Твое создание Владыко, / и очисти Твоим благоутробием, / и возжеленное отечество подаждь ми, / рая паки жителя мя сотворяя.

Благословен еси, Господи, / научи мя оправданием Твоим.

Древле убо от не сущих создавый мя, / и образом Твоим Божественным почтый, / преступлением же заповеди / паки мя возвративый в землю, от неяже взят бых, / на еже по подобию возведи / древнею добротою возобразитися.

Благословен еси, Господи, / научи мя оправданием Твоим.

Упокой Боже рабы Твоя, / и учини я в раи, / идеже лицы святых Господи, / и праведницы сияют яко светила, / усопшия рабы Твоя упокой, / презирая их вся согрешения.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу: Трисиятельное единаго Божества, благочестно поем вопиюще: / Свят еси Отче Безначальный, / Собезначальный Сыне, и Божественный Душе: / просвети нас верою Тебе служащих, / и вечнаго огня исхити.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Радуйся Чистая, Бога плотию рождшая во спасение всех, / Еюже род человеческий обрете спасение: / Тобою да обрящем рай, / Богородице Чистая благословенная.

Аллилуя, Аллилуя Слава Тебе Боже, / Аллилуя, Аллилуя Слава Тебе Боже, / Аллилуя, Аллилуя, Слава Тебе Боже.

Священник возглашает: «Малую Заупокойную ектению»

Народ после каждого прошения: «Господи Помилуй»

После возгласа: «Яко ты еси воскресение и живот…»

Народ: Аминь

Народ поет:

Покой, Спасе наш, / с праведными рабы Твоя, / и сия всели во дворы Твоя, / якоже есть писано, / презирая, яко благ, прегрешения их / вольная и невольная, / и вся яже в ведении и не в ведении, человеколюбче.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу ныне и присно и во веки веков. Аминь. (Богородичен): От Девы возсиявый миру, Христе Боже, / сыны света тою показавый, / помилуй нас.

Священник читает 50-ый Псалом.

(*)Промежуточные пояснения

После чего начинается совместное пение канона.

Канон. гимнографический – богослужебный текст, посвященный прославлению праздника или святого; представляет собой цикл тропарей, объединенных общей тематикой. Канон состоит из 9-ти песен: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. После 3-ей, 6-ой, 9-ой песни вставляются «Малые ектени».

Ирмо́с (греч. ειρμός – связь, сплетение, ряд) – первая поэтическая строфа песни канона, вступительный стих, являющийся смысловой связкой между библейской песнью и тропарями, музыкальная связка и образец для последующих тропарей канона данной песни.

Тропа́рь (греч. τροπάριον) в православной церкви — краткое молитвенное песнопение, в котором раскрывается сущность праздника, прославляется и призывается на помощь священное лицо.

Катавасия (от греч. καταβασία – схождение, от глагола сходить, спускаться) – это припев (заключительный ирмос), который поется на богослужении (утрени) во время канона.

Начало Канона

Песнь первая

Народ поет ирмос Ирмос: Яко по суху пешешествовав Израиль, / по бездне стопами, / гонителя фараона / видя потопляема, / Богу победную песнь / поим, вопияше.

Священник: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Народ поет: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Священник: Слава Отцу и Сыну, / и Святому Духу.

Народ: И ныне и присно, / и во веки веков. Аминь.

Третья песнь

Народ поет ирмос Ирмос: Несть свят, / якоже Ты, Господи Боже мой, / вознесый рог верных Твоих, Блаже, / и утвердивый нас на камени / исповедания Твоего.

Священник: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Народ поет: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Священник: Слава Отцу и Сыну, / и Святому Духу.

Народ: И ныне и присно, / и во веки веков. Аминь.

Священник возглашает: «Малую Заупокойную ектению»

После каждого прощения народ: «Господи Помилуй»

После возгласа: «Яко ты еси воскресение и живот…»

Народ: Аминь

Четвертая песнь

Народ поет ирмос Ирмос: Христос моя сила, / Бог и Господь, честная Церковь / боголепно поет, взывающи / от смысла чиста, о Господе празднующи.

Священник: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Народ поет: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Священник: Слава Отцу и Сыну, / и Святому Духу.

Народ: И ныне и присно, / и во веки веков. Аминь

Пятая песнь

Народ поет ирмос Ирмос: Божиим / светом Твоим, Блаже, / утренюющих Ти души / любовию озари, молюся, / Тя ведети, Слове Божий, / истиннаго Бога, / от мрака греховнаго взывающа.

Священник: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Народ поет: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Священник: Слава Отцу и Сыну, / и Святому Духу.

Народ: И ныне и присно, / и во веки веков. Аминь.

Шестая песнь

Народ поет ирмос Ирмос: Житейское море, / воздвизаемое зря напастей бурею, / к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: / возведи от тли живот мой, / Многомилостиве.

Священник: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Народ поет: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Священник: Слава Отцу и Сыну, / и Святому Духу.

Народ: И ныне и присно, / и во веки веков. Аминь.

Священник возглашает: «Малую Заупокойную ектению»

После каждого прошения народ: «Господи Помилуй»

После возгласа священника: «Яко ты еси воскресение и живот…»

Народ: Аминь

Народ поет тропарь: Со святыми упокой, / Христе, души раб Твоих, / идеже несть болезнь, ни печаль, / ни воздыхание, / но жизнь безконечная.

Народ поет Икос: Сам един еси безсмертный, / сотворивый и создавый человека: / земнии убо от земли создахомся, / и в землю туюжде пойдем, / якоже повелел еси, создавый мя и рекий ми: / яко земля еси, и в землю отидеши: / аможе вси человецы пойдем, / надгробное рыдание, творяще песнь: / Аллилуя, Аллилуя, Аллилуя

Седьмая песнь

Народ поет ирмос Ирмос: Росодательну убо пещь / содела Ангел / преподобным отроком, / халдеи же опаляющее / веление Божие, / мучителя увеща вопити: / благословен еси, Боже отец наших.

Священник: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Народ поет: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Священник: Слава Отцу и Сыну, / и Святому Духу.

Народ: И ныне и присно, / и во веки веков. Аминь.

Восьмая песнь

Народ поет ирмос Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси / и праведнаго жертву водою попалил еси: / вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. / Тя превозносим во вся веки.

Священник: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Народ поет: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Священник: Слава Отцу и Сыну, / и Святому Духу.

Народ: И ныне и присно, / и во веки веков. Аминь.

Девятая песнь

Народ поет ирмос Ирмос: Бога / человеком невозможно видети, / на Него же не смеют чини Ангельстии взирати; / Тобою же, Всечистая, явися человеком / Слово Воплощенно, / Егоже величающе, / с небесными вои Тя ублажаем.

Священник: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Народ поет: Покой, Господи, / души усопших раб твоих

Священник: Слава Отцу и Сыну, / и Святому Духу.

Народ: И ныне и присно, / и во веки веков. Аминь.

Священник: Богородицу и Матерь Света в песнех возвеличим.

Народ: Дуси и души праведных восхвалят Тя, Господи.

Народ поет Катавасию (что значит заключительнй ирмос): Бога / человеком невозможно видети, / на Него же не смеют чини Ангельстии взирати; / Тобою же, Всечистая, явися человеком / Слово Воплощенно, / Егоже величающе, / с небесными вои Тя ублажаем.

Священник, как и в начале Богослужения читает молитвы: «Трисвятое по Отче наш».

После молитвы «Отче наш» священник возглашает: Яко Твое Есть Царство Отца и Сына и Святаго Духа Ныне и присно и во веки веков.

Народ: Аминь.

Народ поет: Со духи праведных скончавшихся, / души раб Твоих, Спасе, упокой, / сохраняя их во блаженной жизни, / яже у Тебе, Человеколюбче.

В покоищи Твоем, Господи, / идеже вси святии Твои упокоеваются, / упокой и души раб Твоих, / яко Един еси Человеколюбец.

Слава Отцу и Сыну, / и Святому Духу: Ты еси Бог сошедый во ад, и узы окованных разрешивый, / Сам и души раб Твоих упокой.

И ныне и присно, / и во веки веков. Аминь: Едина чистая и непорочная Дево, Бога без семене рождшая, / моли спастися душам их.

Священник возглашает Сугубую ектению с прошениями

Народ после каждого прошения: «Господи, Помилуй»

После ектении священник возглашает: «Яко ты еси воскреение, и живот…»

Священник: Премудрость

Священник: Пресвятая Богородице Спаси Нас

Народ: Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим без истления Бога слова родшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Священник: Слава Тебе, Христе, Боже все упование наше слава тебе

Народ: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу ныне и присно и во веки веков. Аминь. Господи помилуй, Господи Помилуй, Господи Помилуй, Владыко Благослови.

Священник: Творит Отпуст

Народ: Аминь

Священник возглашает: Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, зде ныне поминаемым нами успопшим православным христианам, и сотвори им вечную память.

Народ: Вечная память, Вечная память, Вечная память. Души их во благих водворятся и память их в род и род.

Священник: Бог да ублажит и упокоит их, и нас помилует, яко благ и человеколюбец

Люди: Аминь.

Источник: https://ierei063.ru/o-tserkvi-i-lyudyakh-prostym-yazykom/molitvoslov-dlya-nachinayushchikh/molebnye-peniya-poem-vmeste-na-panikhide/

Последование по исходе души от тела

Со святыми упокой песнь молитва

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Tрижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй. (Трижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй. (12 раз)

Чтение тропарей:

Со духи праведных скончавшихся душу раба Твоего, Спасе, упокой, сохраняя ю во блаженной жизни, яже у Тебе, Человеколюбче.

В покоищи Твоем, Господи: идеже вси святии Твои упокоеваются, упокой и душу раба Твоего, яко Един еси Человеколюбец.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Ты еси Бог, сошедый во ад и узы окованных разрешивый, Сам и душу раба Твоего упокой.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Едина Чистая и Непорочная Дево, Бога без семене рождшая, моли спастися души его.

Псалом 90

Живый в помощи Вышняго, в крове Бога Небеснаго водворится. Речет Господеви: Заступник мой еси, и Прибежище мое, Бог мой, и уповаю на Него. Яко Той избавит тя от сети ловчи и от словесе мятежна, плещма Своима осенит тя, и под криле Его надеешися: оружием обыдет тя истина Его.

Не убоишися от страха нощнаго, от стрелы летящия во дни, от вещи во тьме преходящия, от сряща и беса полуденнаго. Падет от страны твоея тысяща, и тма одесную тебе, к тебе же не приближится: обаче очима твоима смотриши, и воздаяние грешников узриши. Яко Ты, Господи, упование мое, Вышняго положил еси прибежище твое.

Не приидет к тебе зло, и рана не приближится телеси твоему. Яко ангелом Своим заповесть о тебе, сохранити тя во всех путех твоих. На руках возмут тя, да не когда преткнеши о камень ногу твою. На аспида и василиска наступиши, и попереши льва и змия. Яко на Мя упова, и избавлю и; покрыю и, яко позна имя Мое.

Воззовет ко Мне, и услышу его; с ним есмь в скорби, изму его, и прославлю его; долготою дний исполню его, и явлю ему спасение Мое.

Песнь 1

Ирмо́с: Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Отверз уста моя, Спасе, слово ми подаждь молитися, Милосерде, о ныне преставленном, да покоиши душу его, Владыко.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Мертв быв плотию, Спасе, и во гробе положен с мертвыми, душу раба Твоего покой в месте злачне, яко Милосерд.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Молебный глас мой услыши, Боже Триипостасне, и учини душу преставленнаго в недрех Авраамлих, Избавителю.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Ты, Пречистая Богородице, Егоже без искуса мужеска заченши родила еси, моли Сына Твоего подати покой рабу Твоему преставленному.

Песнь 3

Ирмо́с: Небеснаго круга Верхотворче Господи и Церкви Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, Едине Человеколюбче.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

В месте злачне, в месте покойне, идеже лицы святых веселятся, душу раба Твоего преставленнаго покой, Христе, Едине Милостиве.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Идеже лицы святых, тамо вчини, Владыко, послужившаго Тебе всем сердцем и воздвигшаго иго Твое на рамо свое, яко Един Владыка живота и смерти.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Небесный Отче Вседержителю, и Сыне Единородный, и Душе Святый Исходный, презри умершаго согрешения и в Церкви первенец всели его славити Тя со всеми угождшими Тебе.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Яко Мати Святая Пресвятаго Бога, Владычице всяческих, Марие Богородице, со всеми святыми Сего моли душу упокоити раба Твоего в Небесных селениих.

Песнь 4

Ирмо́с: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Сошедый в преисподняя, Христе, совоздвигл еси умершия вся, и преставльшагося от нас покой, Спасе, яко Щедр.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Никтоже без греха есть, токмо Ты Един, Владыко: сего ради преставленному и грехи остави, и в рай того всели.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Услыши, Троице Святая, гласы молебныя, приносимыя Тебе в церкви о усопшем, и Богоначальным Твоим светом озари душу, омраченную суетными привержении.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Родила еси, Пречистая, без мужеска семене, Бога Совершенна и Человека Совершенна, вземлющаго грехи наша, Дево. Того моли, Госпоже, преставльшемуся рабу Твоему подати покой.

Песнь 5

Ирмо́с: Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Имый живота и смерти власть, преставленнаго от нас покой, Христе Боже. Ты бо еси всех, Спасе, Покой и Живот.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

На Тя, Спасе, надежду возложь, умерый отыде от нас, Ты же, Господи, ущедри его, яко Бог Многомилостив.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Просвети нас, Трисвяте, воспеваемый Владыко, молящихся Тебе, мир Небесный прияти, и в мирных селех душу вчини, отшедшую от временных, в надежде безконечныя жизни.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Шуияго стояния, Пречистая, избавити преставленнаго умоли Сына Твоего, Дево Госпоже, яко Спаса и Бога нашего Мати Сущая.

Песнь 6

Ирмо́с: Молитву пролию ко Господу, и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Ада испроверг, Владыко, воскресил еси умершия от века и ныне преставленнаго от нас в недро Авраамле Ты, Боже, всели, прегрешения вся отпустив, яко Милосерд.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Заповедь, юже ми дал еси, Боже, преступих и смертен бых, но Ты, Боже, сошедый во гроб и души яже от века воскресивый, не возстави мене, Владыко, на мучение, но на покой, преставленный вопиет Тебе нами, Многомилостиве.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Молим Тя, Безначальный Отче и Сыне и Душе Святый, злобою душезлобнаго мира озлобленную и к Тебе, Зиждителю, прешедшую душу во адово дно не отрини, Боже, Спасе мой.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

С небесе Христос Бог наш, яко дождь на руно, Пречистая, сниде на Тя, напаяя весь мир и изсушая вся безбожныя потоки, наводняяй всю землю разумом Своим, Приснодево, Того моли дати покой преставленному рабу Твоему.

Кондак, глас 8

Со святыми упокой, Христе, душу раба Твоего, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.

Икос

Сам Един еси Безсмертный, сотворивый и создавый человека: земнии убо от земли создахомся и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, Создавый мя, и рекий ми: яко земля еси и в землю отыдеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

Песнь 7

Ирмо́с: От Иудеи дошедше отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Владыко Христе Боже, егда хощеши судити миру, пощади душу раба Твоего, егоже от нас приял еси, вопиющаго: отцев наших Боже, благословен еси.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

В пищи райстей, идеже праведных души веселятся послуживших Тебе, причти с ними, Христе, душу раба Твоего, воспевшаго: отец наших Боже, благословен еси.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Иудейския три отроки спасый во огни, в триех лицех воспетый, избави огня вечнаго усопшаго, воспевшаго Ти верно: отец наших Боже, благословен еси.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Исаиа Тя Жезл нарече, Чистая, Даниил же Гору Несекомую, Иезекииль же Дверь, из Неяже пройде Христос, мы же Тя, Истинную Богородицу именующе, величаем.

Песнь 8

Ирмо́с: Седмерицею пещь, халдейский мучитель, богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Скончав течение и к Тебе прибегох, Господи, преставленный вопиет ныне: прегрешения остави, Христе Боже, и не осуди мене, егда хощеши судити всем, верно бо Тебе взывах: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите Его во веки.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Понесшаго, Владыко, иго Твое на раме Своем, и бремя Твое легкое, аще и не всегда, обаче в месте преподобных Твоих всели душу его, воспевшаго Тебе, Христе Спасе: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Его во веки.

Благословим Отца и Сына и Святаго Духа Господа.

Безначальная Троице Святая, Боже Отче и Сыне и Душе Святый, в лице святых причти душу преставленнаго раба Твоего и огня вечнаго избави, да Тя хвалит, воспевая во веки: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Его во веки.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тя, Дево, пророчестии лицы прорекоша, прозряще бо Тя прозорливыма очима: ов убо Жезл нарече Тя, ин же Дверь Восточную, ов же Гору человеки Несекомую. Мы же исповедуем Тя воистинну Богородицу, Бога всяческих рождшую, Егоже моли упокоити преставленнаго во веки вся.

Песнь 9

Ирмо́с: Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее Небес. Тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Иисусе Боже мой, Спасе, Адамле Ты взял еси преступление и смерти вкусил еси, да человеки от нея свободиши, Милосерде. Темже молим Тя, Милостиве: преставленнаго покой, яко Благ, во дворех святых Твоих, яко Един Всеблагий и Милосердый.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Несть никтоже, Милосерде, иже не согреши в человецех, токмо Ты Един, Иисусе Христе, вземляй грехи всего мира. Темже, очистив раба Твоего от прегрешений, вчини во святых Твоих дворех: Ты бо Живот еси и Покой, и Свет, и Веселие всех Тебе благоугодивших.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Удивися все естество человеческое, како Безначальнаго Отца Сын cый Единородный, плоть от Девы действом Святаго Духа приял еси, и пострадал еси яко человек, да умершия оживиши. Тем и преставленнаго ныне от нас, прилежно молим Тя, во стране живых, яко Благ, всели.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Невесту Тя нарицаем, Пречистая, Отца невидимаго и Матерь Сына из Тебе Духом Святым воплощеннаго, и Молебницу Тя о усопшем рабе Твоем, предлагаем: Тебе бо Помощницу имамы земнии, и любовию поюще Тя величаем.

Достойно есть яко воистинну блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Tрижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй. (Трижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Тропарь, глас 6

Един естеством сый Животворец, Христе, и благости воистинну неизследимая пучина, ныне преставльшагося раба Твоего Царствия Твоего сподоби: Ты бо Един еси имеяй множество щедрот и безсмертие.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Источник живота рождшая, Владычице, Избавителя миру Иисуса Господа, Того прилежно моли безконечнаго живота преставльшагося ныне раба Твоего сподобити: Ты бо христиан Едина еси известнейшая Помощница.

Господи, помилуй (12 раз).

И молитва

Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежде живота вечнаго преставльшагося раба Твоего, брата нашего (имярек), и яко Благ и Человеколюбец, отпущаяй грехи, и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, избави его вечныя муки и огня геенскаго, и даруй ему причастие и наслаждение вечных Твоих благих, уготованных любящим Тя: аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно во Отца и Сына и Святаго Духа, Бога Тя в Троице славимаго, верова, и Единицу в Троице и Троицу во Единстве, православно даже до последняго своего издыхания исповеда. Темже милостив тому буди, и веру, яже в Тя вместо дел вмени, и со святыми Твоими яко Щедр упокой: несть бо человека, иже поживет и не согрешит. Но ты Един еси кроме всякаго греха, и правда Твоя, правда во веки, и Ты еси Един Бог милостей и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Источник: http://rublev.com/molitvoslov/zaupokoinye-i-pominalnye/posledovanie-po-iskhode-dushi-ot-tela

Со святыми упокой песнь молитва

Со святыми упокой песнь молитва

Чин литии, совершаемой мирянином дома и на кладбище

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.) Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва ко Пресвятой Троице

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, ймене Твоего ради. Господи, помилуй. (Трижды) Слава Отцу и Сыну и Святому Духу и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да прийдет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй (12 раз).

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон)

Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон)

Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон)

Живый в помощи Вышняго, в крове Бога Небеснаго водворится. Речет Господеви: Заступник мой еси, и Прибежище мое, Бог мой, и уповаю на Него. Яко Той избавит тя от сети ловчи и от словесе мятежна. Плещма Своима осенит тя, и под криле Его надеешися.

Оружием обыдет тя истина Его, не убоишися от страха нощнаго, от стрелы летящия во дни, от вещи во тьме преходящия, от сряща и беса полуденнаго. Падет от страны твоея тысяща, и тмa одесную тебе, к тебе же не приближится. Обаче очима твоима смотриши, и воздаяние грешников узриши. Яко Ты, Господи, упование мое, Вышняго положил еси прибежище твое.

Не приидет к тебе зло, и рана не приближится телеси твоему. Яко ангелом Своим заповесть о тебе, сохранити тя во всех путех твоих. На руках возмут тя, да не когда преткнеши о камень ногу твою. На аспида и василиска наступиши, и попереши льва и змия. Яко на Мя упова, и избавлю и; покрыю и, яко позна имя Мое.

Воззовет ко Мне, и услышу его; с ним есмь в скорби изму его, и прославлю его; долготою дней исполню его, и явлю ему спасение Мое.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже (Трижды).

Со духи праведных скончавшихся душу раба Твоего (рабы Твоея) , Спасе, упокой, сохраняя и (ю) во блаженной жизни, яже у Тебе, Человеколюбие.

В покоищи Твоем, Господи, идеже вси святии Твои упокоеваются, упокой и душу раба Твоего, яко Един еси Человеколюбец.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Ты еси Бог, сошедый во ад, и узы окованных разрешивый, Сам и душу раба Твоего упокой.

И ныне и присно и во веки веков.

Едина чистая и непорочная Дево, Бога без семене рождшая, моли спастися душе его (ея) .

Покой, Спасе наш, с праведными раба Твоего (рабу Твою) , и сего (сию) всели во дворы Твоя, якоже есть писано, презирая, яко Благ, прегрешения его (ея) вольная и невольная, и вся яже в ведении и не в ведении, Человеколюбче.

Со святыми упокой, Христе, душу раба Твоего (рабы Твоея) , идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.

Сам Един еси Безсмертный, сотворивый и создавый человека, земнии убо от земли создахомся, и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, Создавый мя, и рекий ми: яко земля еси, и в землю отъидеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Господи, помилуй (трижды), благослови.

Молитвами святых отец наших , Господи Иисусе Христе, Сыне Божий помилуй нас.

Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, усопшему рабу Твоему (усопшей рабе Твоея) (имя), и сотвори ему (ей) вечную память.

Душа его (ея) во благих водворится, и память его (ея) в род и род.

“Полный православный молитвослов для мирян”

Как? Не через языческие практики вызывания духов, а через православную молитву о покойном. Молясь Богу о душе нашего близкого .

  • 3-я седмица Великого поста. Родительская суббота. Собор Рождества Пресвятой Богородицы, г. Кировоград.

    Молитвы за упокой души

    Патриарх Московский и всея Руси Кирилл о том, зачем нужно молиться об умерших(хронометраж: полторы минуты)

    Заупокойное богослужение в православии:

    • На 3, 9 и 40 день со дня кончины и ежегодно.
    • Две Вселенские* субботы.
    • Родительские субботы (2, 3 и 4 субботы Великого поста).
    • В богослужении вообще всякой субботы**.

    • В том или ином объеме поминовение усопших совершается ежедневно.

    * Вселенские субботы — перед неделей о Страшном суде (1-я, мясопустная) и перед неделей Пятидесятницы (2-я, Троицкая).

    ** Обычное субботнее богослужение содержит немного заупокойных текстов — примерно столько же, сколько и рядовое вседневное.

    Вселенская родительская суббота

    Доступно о вселенской мясопустной родительской субботе (хронометраж: пять с половиной минут)

    Протоиерей Андрей Ткачев о ценности заупокойных молитв за усопших (хронометраж: восемь минут)

    Молитва «Со святыми упокой»

    , песнопение-молитва (хронометраж: одна минута)

    Текст кондака «Со святыми упокой»

    Со святыми упокой, Христе,

    Идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание,

    Но жизнь безконечная.

    Текст «Со святыми упокой» современным языком

    Со святыми упокой, Христе,

    Души рабов Твоих,

    Там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания,

    Но жизнь бесконечная.

    Упокой Господи усопших Рабов твоих!

    Заупокойная ектиния в исполнении хора Екатеринбургской Православной Духовной Семинарии под управлением регента Антона Лебедева и Квартета (хронометраж: шесть минут)

    Молитва о упокоении усопших

    Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего (усопшия рабы Твоея, души усопших раб Твоих) (имярек) (поклон), и елико в житии сем яко человек согреши (человецы согрешиша), Ты же, яко Человеколюбец Бог, прости его (ю, их) и помилуй (поклон), вечныя муки избави (поклон), небесному Царствию причастника (причастницу, причастники) учини (поклон), и душам нашим полезная сотвори (поклон).

    Молитва за упокой всех усопших

    Упокой, Господи, души усопших раб Твоих: святейших патриархов, преосвященных митрополитов, архиепископов и епископов, во священничестем, церковнем и монашестем чине Тебе послуживших; создателей святаго храма сего, православных праотец, отец, братии и сестер, зде и повсюду лежащих; вождей и воинов, за веру и отечество живот свой положивших; верных, убиенных в междоусобной брани, утонувших, сгоревших, мразом замерзших, растерзанных зверьми, без покаяния внезапно скончавшихся и не успевших примирится со своими враги; тех, о коих заповедали и просили нас молитися, о коих несть кому молитися, и верных, погребения христианскаго лишенных – в месте светле, в месте злачне, в месте покойне, отнюдуже отбеже болезнь, печаль и воздыхание. И, яко благ и человеколюбец, прости вся вольная их согрешения и невольная и избави их муки вечныя, яко несть человек, иже жив будет и не согрешит, но Ты един еси кроме греха, правда Твоя – правда во веки, и Ты еси един Бог милости и щедрот и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

    Молитва за упокой близких и всех усопших

    Помяни, Господи, от жития сего отшедшия правоверныя цари и царицы, благоверныя князи и княгини, святейшия патриархи, преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы православныя, во иерейстем же и в притче церковнем, и монашестем чине Тебе послужившия, и в вечных Твоих селениях со святыми упокой. (Поклон)

    Помяни, Господи, души усопших рабов Твоих, родителей моих (имена их), и всех сродников по плоти; и прости их вся согрешения вольная и невольная, даруя им Царствие и причастие вечных Твоих благих и твоея безконечныя и блаженныя жизни наслаждение. (Поклон)

    Помяни, Господи, и вся в надежди воскресения и жизни вечныя усопшия, отцы и братию нашу, и сестры, и зде лежащия и повсюду, православныя христианы, и со святыми Твоими, идеже присещает свет лица Твоего, всели и нас помилуй, яко Благ и Человеколюбец. Аминь. (Поклон)

    Подаждь, Господи, оставление грехов всем прежде отошедшим в вере и надежди воскресения, отцем, братьям и сестрам нашим, и сотвори им вечную память. (Трижды)

    2 комментарии на “ Молитвы за упокой души ”

    Локомотив и Зенит начнут матч в молчании в память о жертвах катастрофы A321

    Царство им небесное …..

    Источник: https://xn----8sbfxoeboc6b7i.xn--p1ai/so-svyatymi-upokoj-pesn-molitva/

  • Поделиться:
    Нет комментариев

      Добавить комментарий

      Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.